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AT&T, Bayer Look To Blockchain To Track Advertising Data


[AT&T, Bayer Look To Blockchain To Track Advertising Data]

By ADAM REESE / WRITER ETHNEWS.COM



Some major companies are hoping that the blockchain will help them understand where their ad money is going, in an effort to cut down on unnecessary spending.

The telecommunications conglomerate AT&T and the pharmaceutical giant Bayer are reportedly both turning to blockchain-based strategies as they seek to remedy the lack of transparency currently plaguing advertisers in the world of digital marketing. As online ad supply chains have grown more complex, companies that promote their products and services on the internet are finding that they have only a vague sense of how their advertising dollars are being spent, and of who exactly is receiving them.

Concerned that they should be getting more value for their money, the two companies have enlisted the services of Amino Payments, a startup that employs blockchain technology to find solutions to problems of transparency in advertising. Both companies consider their work with Amino to be in the pilot stage.

Amino's services work to identify supply chain players and track all advertisement and expenditures "as they travel through the media supply chain." The startup is working with the internet tech firm AppNexus, which is providing Amino with data on the identities of entities across online advertising supply chains.

The lack of transparency in internet advertising has led to several incidents of alleged malfeasance on the part of ad tech firms, some of which have resulted in legal disputes, like Uber's lawsuit against Dentsu Inc. and The Guardian'ssuit against Rubicon Project.

ADAM REESE

Adam Reese is a Los Angeles-based writer interested in technology, domestic and international politics, social issues, infrastructure and the arts. Adam is a full-time staff writer for ETHNews and holds value in Ether and BTC.

ETHNews is committed to its Editorial Policy






[AT & T, Bayer, 광고 데이터 추적을 위해 블록 체인을 고려]


일부 주요 업체는 불필요한 지출을 줄이기 위해 블록 체인을 통해 광고 자금이 어디로 가고 있는지 파악할 수 있기를 기대하고 있습니다.

통신 대기업 인 AT & T와 제약 회사 인 Bayer는 현재 디지털 마케팅 세계에서 광고주를 괴롭 히고있는 투명성 부족을 해결 하기 위해 블록 체인 기반 전략으로 전환하고 있다고 합니다 . 온라인 광고 공급 체인이 점점 복잡 해짐에 따라 인터넷에서 제품과 서비스를 홍보하는 회사는 광고비가 어떻게 사용되고 있는지, 정확히 누가이를 받고 있는지에 대해 막연한 감각을 가지고 있습니다.

두 회사는 돈으로 더 많은 가치를 가져야한다는 우려에 따라 광고의 투명성 문제에 대한 해결책을 찾기 위해 블록 체인 기술을 사용하는 신생 업체 인 Amino Payments의 서비스를 이용했습니다. 두 회사는 Amino와의 작업이 파일럿 단계에 있다고 생각합니다.

Amino의 서비스는 공급 체인 플레이어를 파악하고 "광고 공급 체인을 통해 여행 할 때 모든 광고 및 지출을 추적합니다." 신생 회사는 온라인 기술 공급 업체 인 AppNexus와 협력하고 있습니다. AppNexus는 Amino에 온라인 광고 공급망 전체의 법인 ID에 대한 데이터를 제공합니다.

인터넷 광고의 투명성의 부족과 같은 법적 분쟁 이어질 일부 광고 기술 기업의 입장에서 주장하는 위법 행위의 여러 사건을 주도했다 동네 짱의 덴츠 사에 대한 소송 및 가디언  루비콘 프로젝트에 대한 소송.

아담리스

Adam Reese는 기술, 국내외 정치, 사회 문제, 인프라 및 예술에 관심이있는 로스 앤젤레스 기반의 작가입니다. Adam은 ETHNews의 전임 직원이며 Ether 및 BTC에서 가치를 보유하고 있습니다.

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